+380-98-444-30-04   info@trackmobile.com.ua            
 
 
 

 
 
Технології передачі ваги
 
 
     
 
Тягове зусилля залізничного транспортного засобу безпосередньо залежить від зчіпної ваги транспортного засобу. Тобто від ваги, що припадає на провідні колеса. Чим більше вага, тим вище тягове зусилля.

Простим способом збільшення зчіпної ваги є передача ваги - використання ваги вагона, що передається через зчеплення приєднаного до тягового агрегату залізничного вагона.



Для того, щоб використовувати перенесення ваги, тракмобіль зчіплюється з вагоном, за допомогою гідроциліндрів піднімає автозчеплення і таким чином піднімає вагон, приймаючи на себе частину його ваги. Так машиніст оператор одним кінчиком пальця може додати до 43 тонн до зчіпному вазі маневрового тягача. Найпростіше початкове навчання і невелике тренування машиніста-оператора дозволяє з упевненістю застосовувати перенесення ваги. Понад 50 років машиністи-оператори тракмобілей використовують цю систему по всьому світу.

Це складне обладнання? Зовсім ні. Система складається з насоса, бака, керуючого гідро розподільника, клапанів, шлангів і циліндрів, так само, як в будь-якій іншій гідравлічній системі.

Локомобілі, які використовують гумові шини для тяги, повинні мати опорні напрямні колеса / катки, щоб утримувати локомобіль на рейках. При цьому конструкторам локомобілів доводиться прораховувати складні системи, щоб регулювати силу притискання роликів до рейок. На початку руху або прискоренні з важкими залізничними вагонами потрібно, щоб максимум ваги машини припадав на провідні колеса. А в складних дорожніх умовах (ухилах, кривих, порушеннях геометрії рейкової колії, при переході профілю колії від підйому до спуску і т.д.) необхідно збільшувати вагу на опорні катки. Використання простих пружинних або амортизувальних схем не завжди може забезпечити номінальну тягу і безпеку руху. Використання ручних систем управління силою притискання роликів до рейок ставить безпеку руху залізничного складу в більшу залежність від професіоналізму оператора, «людський фактор» починає відігравати критичну роль. Використання автоматичних, електронних систем значно ускладнює конструкцію і не завжди алгоритм автоматики може врахувати деякі відступи від стандартів будови рейкових шляхів на промислових підприємствах.

Чому ми вважаємо, що використання перенесення ваги підвищує ефективність? Тому що немає ніякого сенсу перевозити зайвий мертвий вантаж, коли він не потрібен для зчіпнї ваги: під час руху по автодорозі або під час руху без вагонів. У цих випадках тракмобіль перевозить тільки свою власну вагу, економлячи паливо і скорочуючи зношення машини, рейок, дорожнього полотна. Локомобіль на гумових шинах не може використовувати перенесення ваги, тому для досягнення тягових можливостей, порівнянних з тракмобілем, його власна маса повинна бути в півтора-два рази вище, наслідком чого стане збільшення витрат.

Trackmobile використовує гребневиі залізничні сталеві колеса, як для тяги, так і для утримання машини в рейковій колії. Тому тракмобілі не потребують додаткових опорних катків.

Крім того, важливо звернути увагу на колісну базу при порівнянні маневрових тягачів, що використовують різні технології. Колісна база машини є важливим індикатором стабільності на кривих залізничної колії. Чим коротше колісна база, тим більше стабільність в кривих. В описах тракмобілей ми завжди заявляємо колісну базу, виміряну від центрів залізничних коліс. У деяких локомобілів вказується колісна база між центрами коліс гумовим шин, але не вказується колісна база, виміряна по колесах напрямних опорних роликів. Ця додаткова довжина додає до 18% до колісній базі.