+380-98-444-30-04   info@trackmobile.com.ua            
 
 
 
 
 
История
 
 
 

 
  Trackmobile почав свою історію як внутрішньокорпоративний проект Whiting Corporation, США. У 1947 році молодому інженеру на ім'я Маршалл Хартеліус доручили модифікувати старий промисловий локомотив, який використовувався багато років на заводі Whiting. Цей паровоз постійно потрапляв у пастки тупикових шляхів, втрачаючи свою продуктивність в багатогодинних простоях.

Хартеліусу було доручено винайти спосіб переміщати локомотив по автодорозі, щоб уникнути простою локомотива і зайвих маневрів з вагонами. Спочатку Хартеліус розробив систему для установки автодорожніх коліс на локомотив, але вона виявилася громіздкою і складною. Крім того, незважаючи на збільшення продуктивності дорожньо-рейкового локомотива, паровоз споживав забагато палива й масла і вимагав частого ремонту. Маршалл відмовився від свєї першої конструкції й представив керівництву концепцію автомобіля з можливістю пересування по рейках. Він мав суцільнолиті гумові шини для руху по автомобільних дорогах і гребневі сталеві колеса для роботи на рейках.

Головна проблема полягала в тому, щоб створити машину, достатньо легку для руху по автодорозі і при цьому здатну пересувати важкі залізничні состави на рейках. Хартеліус вирішив: передати частину ваги від зчеплених вагонів для збільшення зчіпнї ваги тягача. Він розробив систему підіймання автозчеплення, яка піднімала вагон за допомогою гідравліки й передавати до 20 тонн зчіпного ваги на тягові колеса машини.

Прототип був побудований в 1948 році, і названий «Mule» (Мул). Mule почав працювати на заводі Whiting і приніс миттєвий результат: Всі маневри займали малу частину часу від того, який був потрібен локомотиву. Машина споживала мало палива, вимагала незначного обслуговування, і різко скоротила експлуатаційні витрати в порівнянні з локомотивом. Так Хартеліус вирішив важке завдання підвищення продуктивності маневрових робіт для заводу Whiting.

З того часу, більше 13000 тракмобілей були введені в експлуатацію у 65 країнах. Це доводить, що ідея Хартеліуса виявилася дуже вдалою.

До 1980 року виробництво тракмобілей перевищіло можливості заводу Whiting і Trackmobile переїхав в LaGrange, штат Джорджія (США) як окремий підрозділ. У 1987 році Marmon Group придбала Trackmobile®LLC і об'єднала його зі своєю виробничої лінійкою Switchmaster. Сьогодні компанія Trackmobile®LLC входить в Marmon Transportation Services Division.



Тракмобілі зіграли свою роль в космічній програмі. 13 травня 2003 року з мису Канаверал, штат Флорида успішно стартувала ракета Атлас V з телекомунікаційним супутником Hellas-Sat Astrium Eurostar 2000 на борту.

Два маневрових тягача Тракмобіль 4850TM були відібрані компанією Lockheed Martin щоб доставити стартовий поїзд вагою 3234 тонн з ракетою висотою 58 метрів на стартовий комплекс 41, побудований в 1963 році за програмою Титан IIIC. З цього комплексу запускалися свого часу спусковий апарат Вікінг на Марс і здійснювалися космічні місії НАСА Voyager.

Тракмобілі були обрані як засіб доставки космічних стартів ракет Атлас в рамках 7-річної програми відбору обладнання. Інженери, відповідальні за розробку мобільної платформи доставки на стартовий майданчик і пуску розглянули всі заводи з виробництва залізничних маневрових тягачів. Після численних аналізів і тестів, вони обрали модель Тракмобіль 4850TM через використання в його конструкції його сталевих коліс і наявності ексклюзивних систем перенесення ваги Trackmobile Макс-Tran® і контролю пробуксовки коліс Макс-Trac. Використовуючи ці мікропроцесорні системи, команда операторів змогла точно синхронізувати транспортування комплексу. Тракмобілі 4850TM, вагою 25 тонн кожен, штовхали ракету Атлас V, яка балансувала в вертикальному положенні на мобільнії стартовій платформі по двох паралельним залізничних коліях. На додаток до запуску космічного апарату і його платформі, одночасно транспортувалося обладнання забезпечення запуску на відстань 580 метрів.

Високопрофесійні оператори стартового комплексу Lockheed Martin в даний час повністю впевнені в можливостях їх Тракмобілей. Фахівці Trackmobile®LLC тісно працювали з інженерами Lockheed Martin під час планування, придбання і тестування Тракмобілей, і при навчанні на місці персоналу на мисі Канаверал. Співробітники дистриб'ютора Trackmobile у Флориді, будуть і надалі забезпечувати надійність майбутніх запусків.

Trackmobile в СРСР та країнах СНД

У 1970-х роках Trackmobile®LLC вирішила запропонувати постачання своєї продукції в Радянський Союз. Інженерами Trackmobile спільно з фахівцями Прибалтійської залізниці МПС СРСР був розроблений проект модернізації тракмобілів згідно вимог залізниць 1520 мм. Перші дослідні зразки тракмобілів колії 1520 з автозчеплення СА-3 були відвантажені в порт Одеса.

На сьогодні Trackmobile®LLC пропонує своїм клієнтам в Україні найсучасніші моделі, що збираються на заводі компанії в Лагранж: Титан, Геркулес, Вікінг. Перелік обладнання та опцій для українських модифікацій тракмобілів складається більш ніж з 100 пунктів. Це дозволяє збирати залізничні маневрові тягачі з найширшими можливостями під потреби замовників і з урахуванням специфічних особливостей різних географічних регіонів країни. На українські тракмобілі встановлюються тягові залізничні мости для колії 1520 мм, а також автозчеплення типу СА-3.